ماساژ را می‌توان ‌نوعی مشت ‌و مال با دست‌ها تعریف کرد. در حین ماساژ درمانی، ماساژور بر ماهیچه‌ها و مفاصل به درجات مختلف فشار وارد می‌کند و درنتیجه‌ی آن درد و گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها کاهش می‌یابد. در انواع ماساژ، ماساژورها بر قسمت‌های مختلف بدن تمرکز می‌کنند و روش‌های درمانگری گوناگونی را به‌کار می‌گیرند. در این مقاله شما را با انواع ماساژ برای تسکین درد، کاهش اضطراب و افسردگی آشنا خواهیم کرد.

معرفی انواع ماساژ

۱. ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از انواع ماساژ سبک برای تمام بدن است و مناسب افرادی است که:

  • تازه به ماساژ رو آورده‌اند؛
  • تنش ماهیچه‌ای بسیار دارند؛
  • نسبت به لمس دست‌ها حساس هستند.

ماساژ سوئدی به رفع گره‌های ماهیچه‌ای و دردهای خفیف کمک می‌کند. همچنین گزینه‌ی خوبی برای آرام و رها‌شدن کل بدن است.

ماساژ باید مستقیما روی پوست انجام شود، اما می‌توانید در طول ماساژ خودتان را با ملحفه‌ بپوشانید و هنگام ماساژ قسمت‌های مختلف، همان بخش‌ها را در اختیار ماساژور بگذارید. ماساژور ترکیبی از موارد زیر را به‌کار می‌گیرد:

  • مالش؛
  • حرکت طولانی دست‌ها روی بدن به سوی قلب؛
  • حرکات دایره‌ای عمیق؛
  • ضربه و لرزش؛
  • تکنیک‌ حرکات مفصلی.

ماساژ سوئدی معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

۲. ماساژ سنگ داغ